Sociale medier

Sociale medier er computer-medieret af teknologier, der fremmer skabelse og deling af information, ideer, karriere, interesser og andre former for udtryk via virtuelle fællesskaber og netværk. De mange enkeltstående og indbygget i de sociale medier serviceydelser, der findes introducerer udfordringer definition; der er dog nogle fælles træk: Sociale medier er interaktive Web 2.0 Internet-baserede applikationer. Bruger-genereret indhold, såsom tekst, indlæg eller kommentarer, digitale fotos eller videoer, og data, der genereres gennem alle interaktioner online, er livsnerven i sociale medier.

Killdall online

Brugere opretter service-specifikke profiler for websted eller app, som er udviklet og vedligeholdes af sociale medier organisation. Sociale medier lette udviklingen af online sociale netværk ved at forbinde en brugers profil med de andre individer eller grupper. De sociale medier anvender web-baserede teknologier, stationære computere og mobile teknologier (fx, smartphones og tablet-computere) til at oprette højt interaktive platforme, hvorigennem enkeltpersoner, fællesskaber og organisationer kan dele, samarbejde, diskutere og ændre bruger-genereret indhold eller pre-made indhold, som er indsendt online. De indføre væsentlige og gennemgribende ændringer til kommunikation mellem virksomheder, organisationer, fællesskaber og enkeltpersoner.

Sociale medier ændrer den måde, hvorpå individer og store organisationer med at kommunikere. Disse ændringer er i fokus i det nye område af technoself undersøgelser. I Usa, en undersøgelse rapporterede, at 84 procent af de unge i Amerika har en Facebook-konto. Over 60% af de 13 til 17-årige, der har mindst én profil på sociale medier, med mange bruger mere end to timer om dagen på sociale netværkssider. Ifølge Nielsen, Internet-brugere fortsætter med at bruge mere tid på sociale medier end på nogen anden type af site. På samme tid, den samlede tid brugt på sociale medier sites i USA på tværs af Pc ‘ er samt mobile enheder er steget med 99 procent til 121 milliarder minutter i juli 2012 i forhold til 66 milliarder minutter i juli 2011.

For indholdsudbydere, og udbyttet af at deltage i sociale medier har gået ud over bare at sociale dele-til at opbygge et ry, og bringer i karriere muligheder og monetære indtægter.Sociale medier adskiller sig fra papir-baserede medier (fx, magasiner og aviser) eller traditionelle elektroniske medier, såsom TV-transmission på mange måder, herunder kvalitet, nå, frekvens, usability, umiddelbarhed, og bestandighed. Sociale medier fungerer i en dialogisk transmission system (mange kilder til mange modtagere).

Dette er i modsætning til de traditionelle medier, der opererer under en monologisk transmission model (en kilde til mange modtagere), sådan som en papir avis, der er leveret til mange abonnenter eller en radiostation, som sender de samme programmer til en hel by. Nogle af de mest populære sociale medier websites er Baidu Tieba, Facebook (og dens tilhørende Facebook Messenger), Gab, Google+, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Reddit, Snapchat, Tumblr, Twitter, Viber, WeChat, Weibo, WhatsApp, og YouTube. Disse sociale medier websteder har mere end 100.000.000 registrerede brugere.

Læs mere om Webdesign her.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s