Online markedsførin er traditionel markedsføring ved hjælp af internettet. Området strækker sig siger om emner som søgemaskineoptimering, e-mail marketing, konverteringsoptimering, per-per-click, sociale medier, web analytics, videomarkedsføring og podcasting.

bustingthemyths

Søgemaskineoptimering, social media marketing, PPC og e-mail marketing er kaldet til, er nævnt lige så ofte som de fire digitale kanaler. Hver kanal kan dog være opdelt i en række underkategorier. Søgemaskine optimering er således gældende for såvel interne som eksterne søgemaskiner. Google er en ekstern søgemaskine, mens Amazon og Ebay er eksempler på interne søgemaskiner.

PPC kan også være udvalgte til at blive brugt på en bred vifte af forskellige annonceformer, som anvendes i en bred vifte af digitale medier, herunder Google Adwords, Bing Ads, Google Shopping, Youtube-reklame og vise reklamer. Online markedsføring er ofte omtales også som digital marketing, selv om der er flere fremtrædende eksperter mener, at dette begreb er misvisende og i stedet mener, at digital marketing bør kun blive omtalt som “markedsføring”.

At markedsføre sig online til formål at få sit budskab eller produkt præsenteret for så mange relevante personer som muligt, og så overbevise dem om, at de gerne vil have de produkter, man sælger, eller lytte til de budskaber, du kommer op med.

Det er lige præcis hvad Myth.dk online markedsføring handler om.

Reklamer